Tabăra Gazeta Matematică şi ViitoriOlimpici.ro


«Articolele din Tabăra Gazeta Matematică şi ViitoriOlimpici.ro

Lecții susținute de elevi - Etapa finală 2021

Data: 20 august 2021  |  Autor: Echipa ViitoriOlimpici.ro

În mod normal, ziua de astăzi, la Câmpulung,  ar fi fost dedicata lecțiilor susținute de elevi. Vă invităm să descoperiți viitorii profesori accesând link-urile de mai jos cu  lecțiile susținute de elevii calificați la etapa a a șaptea a celei de-a  XII-a  ediții a concursului Gazeta Matematică și ViitoriOlimpici.ro 2021.

Felicitări calificaților pentru efortul depus!

 

Eva Lavinia Ivan, clasa a IV-a la Școala Gimnazială Nr.11 „Mihai Eminescu”  Pitești, Argeș - Probleme care se rezolvă prin metoda mersului invers - Lecție pentru clasa a IV-a

 

Delia Cătălina Popa, clasa a IV-a la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”  Ploiești, Prahova - Probleme cu cifre sau numere șterse - Lecție pentru clasa a IV-a

„Materia mea preferată este matematica. Aceasta este ca un mister de rezolvat, o poveste, iar atunci când ești pasionat de ceva si vrei să duci la bun sfârșit, vei reuși.  Anul acesta am participat și am obținut premiul I la concursurile Lumina Math și Upper School. Concursul VO si GM mi-a plăcut pentru că fiecare etapă era un pas spre a fi mai bun și a iubi mai mult matematica.”

 

Tudor Pătrașcu, clasa a IV-a la Liceul de Arte „Balașa Doamna”  Târgoviște, Dâmbovița - Probleme de mișcare - Lecție pentru clasa a IV-a

„Numele meu este Pătrașcu Tudor Andrei și am terminat clasa a IV a la Liceul de Arte „Bălașa Doamna” din Târgoviște. Din toamnă voi fi elev la Colegiul Național „Constantin Carabella”. M-am îndrăgostit de această materie minunată, numită matematică, pas cu pas. Am participat la diverse concursuri: Comper, Gazeta Matematică Junior, Upperschool, LuminaMath etc, însă Viitori Olimpici este de departe concursul pe care l-am îndrăgit cel mai mult. Anul acesta, datorită rezultatelor obținute la concursul național de matematică LuminaMath ediția a XXIV-a am câștigat un premiu constând într-o tabăra gratuită oferită de organizatorii concursului. Sunt o fire ambițioasă care nu renunță ușor și căreia îi place să aibă concurență. În viitor îmi doresc să devin un informatician de succes și părerea mea este că nu există niciun motiv pentru care să nu reușesc. Pe lângă matematică mai am și alte pasiuni: tenisul, cântatul la chitară, robotica, însă nimic nu se compară cu plăcerea pe care o trăiești după ce ai rezolvat o problemă ce părea imposibilă la prima vedere. La început matematica mi se părea o materie grea și întortocheată,  însă pe măsură ce exersam a devenit mai frumoasă și mai distractivă. Visul meu este acela de a crea o metodă de rezolvare a problemelor matematice pe care doar eu să o cunosc. Oricât de mult aș vrea să neg trebuie să recunosc că sunt un pic prea competitiv. Pe durata acestui concurs mi-am dezvoltat mult gândirea matematică și sunt sigur că voi participa și anul viitor. Îmi place să încerc lucruri noi și doresc întotdeauna  să fiu cel mai bun în tot ce fac. Matematica a fost, este, și va fi mereu prezentă în orice!”

 

Ștefania Enăștescu, clasa a V-a la Liceul Teoretic „Nicolaus Lenau” Timișoara, Timiș - Divizibilitate - Lecție pentru clasa a V-a 

Bună! Eu sunt Ștefania

și trăiesc în România.

La unsprezece ani am terminat

clasa  a V-a, cu premiu luat.


La concursuri am mai fost,

și să știți c-a avut rost.

Premii nu la toate-am luat,

dar, în schimb, am progresat.


Aș dori să vă mai spun

c-am ochi făcuți din zahăr brun.

Culoarea părului e castanie,

exact cum îmi place mie!


Mie îmi place să citesc,

Probabil că este firesc.

Oare să adaug mai trebuie

că eu și matematica suntem prietene?

 

Să vă mai zic, eventual,

și altceva? Dar totul are un final...

În plus, timpul a trecut.

De aceea, închei aici și vă salut!”

 

Maria Gorgan, clasa a V-a la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”, București - Numere prime. Numere compuse - Lecție pentru clasa a V-a

„Încă din clasa pregătitoare mi-a plăcut matematica, însă de abia în clasa a doua am descoperit că este cea mai mare pasiune a mea, urmând cursurile „Matemania”. Rezultatele au început să apară în clasa a patra, când am reușit să intru la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”. Anul acesta am obținut premii printre carepremiul al III-lea la concursul UpperSchool, medalia de argint la Olimpiada Națională Gazeta Matematică, premiul I la LuminaMath cu al doilea punctaj pe țară, câștigând și o tabără. Printre alte pasiuni ale mele se află și informatica, tenisul și pianul. Sunt o persoană ambițioasă, curioasă și mereu încerc să îi ajut pe cei din jurul meu.”

 

Ștefan Maximilian Țînț, clasa a V-a la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”, București - Puteri. Pătrate perfecte. Cuburi perfecte - Lecție pentru clasa a V-a

 

Maria Alisia Gogu, clasa a VI-a la Colegiul Național „Gheorghe Țițeica” Drobeta Turnu Severin, Mehedinți - Suma cifrelor unui număr natural - Lecție pentru clasa a V-a

 

Mihnea Teodor Stoica, clasa a V-a la Liceul Internațional de Informatică, Bucureşti - Numere factoriale și probleme pentru clasa a V-a - Lecție pentru clasa a V-a

„Mă numesc Mihnea Teodor Stoica, am 11 ani și sunt elev în clasa a V-a la Liceul Internațional de Informatică București. Sunt pasionat de informatică, matematică, calculatoare și mașini. Anul acesta am participat la mai multe concursuri de matematică, unde am obținut câteva rezultate bune: Premiul 1 la etapa a 2-a a Olimpiadei Naționale de Matematică și la concursul LuminaMath, medalie de argint la etapa finală a Olimpiadei Naționale de Matematică și la concursul UpperSchool. Mă bucur că lecția trimisă de mine pentru concursul Viitori Olimpici a fost aleasă pentru a fi prezentată pe site și sper ca prezentarea să fie utilă pentru elevii de clasa a V-a.”

 

Bianca-Gabriela Iacob, clasa a V-a la Colegiul „Național” Iași, Iași - Invarianți - Lecție pentru clasa a VI

„Bună! Sunt o fetiţă de 12 ani căreia îi place aventura şi, bineînţeles, la fel ca oricărui copil, distracţia. Sunt o fire visătoare şi chiar dacă matematica este o ştiinţă precisă, în care nu îţi foloseşti la maxim imaginaţia, eu o ador.  Mie mi se pare că matematica este un tărâm al numerelor, complicat la prima vedere, dar dacă te uiţi atent la peisajele încâlcite îţi dai seama că toate elementele au o ordine bine stabilită, uşor de înţeles. Ca să vezi acest tărâm trebuie să dovedeşti abilităţile tale, nu trebuie să fii un savant, ci trebuie doar sa fii un elev silitor, care se străduieşte să rezolve probleme grele de matematică. Pe mine m-a fermecat această lume şi sper că v-a plăcut sau că vă va plăcea şi vouă la fel de mult ca şi mie.”


Ana Popa, clasa a VI-a la Școala Gimnazială Nr.117, Bucureşti - Triunghiul isoscel și linia mijlocie în triunghi - Lecție pentru clasa a VI-a

„Sunt o fire activă îndrăzneață și iubitoare. Îmi place pe lângă matematică și gimnastica aerobică, să citesc, să pictez, să beau ciocolată caldă și să fac prăjituri.  Îmi plac hamsterii și am câțiva pești jucăuși. Îmi place sa fac poze frumoase. Și bineînțeles iubesc matematica. Exercițiile din fiecare zi au dat roade: am obținut medalia de aur la  etapa finală a concursului ONGM din acest an.”

 

Lavinia Timofte, clasa a VII-a la Colegiul National „Emil Racovita”, Iași - Numere întregi. Divizibilitatea în Z . Modulul unui număr întreg. Teorema împărțirii cu rest în Z - Lecție pentru clasa a VI-a

Mă numesc Timofte Lavinia, sunt din Iași și am împlinit 14 ani. Învăț la Colegiul Național „Emil Racoviță” și am terminat clasa a VIII-a. Sunt pasionată de matematică de la o vârstă fragedă. Am început de la grădiniță să mă joc cu cifrele, apoi, pe măsură ce înaintam în vârstă, am început să privesc totul ca pe o artă, o lume diferită în care mă pot simți în largul meu.  Mă  bucur că am ocazia să particip la această etapă finală, chiar și virtuală, și că pot scrie câteva cuvinte despre mine. Vă mulțumesc!” 


Christian Șerban, clasa a VI-a la Liceul Teoretic „Ovidius”, Constanța - Cazurile de congruență ale triunghiurilor oarecare (L.U.L., U.L.U., L.L.L.). Cazurile de congruență ale triunghiurilor dreptunghice (I.C., I.U., C.C., C.U.). Extinderi ale cazurilor de congruență ale triunghiurilor (cazurile L.U.U. și L.L.U.) - Lecție pentru clasa a VI-a

„Numele meu este Șerban Christian. M-am născut în data de 21 noiembrie 2007 și sunt elev în clasa a VI-a la Liceul Teoretic ,,Ovidius” din Constanța.  Am descoperit matematica de la o vârstă fragedă, dragostea față de ,,regina științelor” fiindu-mi insuflată de către părinții mei. Încă din anii grădiniței se preconiza că voi ajunge un mare matematician. Apoi, în școala primară (finalizată la Școală Gimnazială nr. 24 ,,Ion Jalea”), la sugestia doamnei învățătoare Gabriela Tanasov, m-am înscris la primul meu concurs de matematică, acesta fiind Comper. În cadrul acestuia am obținut premiul I, spre surprinderea tuturor, inclusiv a mea. În anii ce au urmat, succesele nu au întârziat să apară: începând cu clasa I și terminând cu clasa a IV-a, am participat la toate concursurile dedicate matematicii care existau (Comper, Gazeta Matematică, Euxin Math), obținând peste 90 de puncte la fazele locale, județene și naționale. Tot în acea perioadă, doamna învățătoare mi-a recomandat să dau admiterea la Liceul Teoretic ,,Ovidius”, la care am intrat cu nota 9 (la nota aceasta contribuind, prin ajutorul acordat, doamna care m-a pregătit pentru intrarea la acest colegiu, înv. Vasilica Halep).  În perioada gimnaziului (care a fost marcată de contribuția a două doamne profesoare, Gurgui Adriana și Negoiță Diana) am participat la Olimpiada de Matematică (în clasa a V-a, în clasa a VI-a neorganizându-se), unde, la etapa locală, am obținut 27 de puncte din 28 posibile, cel mai mare punctaj din județ. Totuși, venirea pandemiei de COVID-19 m-a împiedicat să particip la etapa județeană de la această olimpiadă, precum și la celelalte etape superioare ale olimpiadelor la care mă mai calificasem. După o perioadă în care toate activitățile competiționale au stagnat, în clasa a VI-a  s-a revenit la o normă de participare la concursuri, în domeniul matematicii participând la nou-creata Olimpiadă ,,Gazeta Matematică”. În cadrul acesteia, am obținut 19 puncte la prima etapă și 18 la cea de-a doua (acest punctaj din urmă fiind al doilea cel mai mare punctaj din județ, după două rezultate de 20 de puncte, obținând premiul al III-lea).  Tot în perioada gimnaziului, destinul meu s-a intersectat cu Concursul Gazeta Matematică și ViitoriOlimpici.ro, participarea la aceste două concursuri devenind o regularitate pentru mine.  În afară de matematică, îmi plac toate materiile școlare, iar ca sporturi îmi place să urmăresc tenis, badminton și snooker, eu însumi obținând locul trei la Gimnaziada județeană de badminton, anul trecut. De asemenea, îmi place să citesc, autorul meu favorit fiind Rick Riordan. În încheiere, aș dori să le adresez calde mulțumiri tuturor persoanelor din cercul meu intelectual (părinți, profesori) care m-au îndemnat mereu să am multe domenii de interes (nu doar matematica), pentru că, așa cum enunța  celebrul matematician francez Blaise Pascal: «E mai bine să știi câte ceva despre tot decât tot despre ceva.».”

 

Daria-Silviana Găină, clasa a VI-a la Colegiul Național „Ion Minulescu” Slatina, Olt - Pătrate perfecte - Lecție pentru clasa a VI-a

 

Răzvan-Vlaicu Scorțariu, clasa a VI-a la Colegiul Național „Dr. Ioan Meșotă” Brașov - Drepte paralele. Axioma paralelelor. Criterii de paralelism - Lecție pentru clasa a VI-a

„Mă numesc Răzvan-Vlaicu Scorțariu, am 13 ani și am absolvit clasa a VI-a din cadrul  Colegiului Național „ Dr Ioan Meșotă” Brașov. Sunt o fire deschisă, carismatică și energică.   Am o gândire logico-matematică, acesta  fiind probabil motivul pentru care  iubesc  matematica. Dintre  rezultatele  notabile  menționez: Premiul I la Concursul LuminaMath ediția a XXII-a, 2018, Premiul II  la Concursul de Matematică  „Virgil Ghițescu”,  Brașov  ediția a IX-a  2020, Diploma de rezolvitor  la Gazeta Matematica 2019-2020-2021 și calificarea în Tabara de Matematică organizată de Gazeta Matematică și Viitori Olimpici 2020. Îmi place  în  egală  masură  engleza, istoria și lectura. Iubesc muzica, în special rock-ul clasic și studiez pianul la Școala Populară de Artă din Brașov, anul  V.  Practic Ashihara Karate și dețin centura albastră (6 KYU).” 


Andrei Nichita, clasa a VI-a la Colegiul Național „Ion Luca Caragiale” Ploiești, Prahova - Valoarea absolută. Proprietăți. Interpretarea geometrică - Lecție pentru clasa a VI-a

„Sunt pasionat de informatică, matematică, diferite sporturi și călătorii. Vara îmi place să înot, iarna să practic snowbording și în orice anotimp să mă bucur de natură, de o carte bună sau de un joc pe calculator. Nenumăratele premii pe care le-am obținut de-a lungul anilor la olimpiade și concursuri naționale de matematică și informatică precum Gazeta Matematică și ViitoriOlimpici.ro, UpperSchool, LuminaMath, Cangurul, Comper, InfoPro, EmpowerSoft etc., mă fac să doresc continuarea descoperirii acestor fascinante domenii.”

 

Mircea Pădureanu, clasa a VI-a la Colegiul Național „Gheorghe Țițeica” Drobeta Turnu Severin, Mehedinți - Principiul lui Dirichlet - Lecție pentru clasa a VI-a

„Mă numesc Pădureanu Mircea Damian, am terminat clasa a V-a la Colegiul Național „Gheorghe Țițeica” și sunt pasionat de matematică. De-a lungul anilor, am reușit să obțin mai multe rezultate deosebite la diferite concursuri de matematică. În clasele a III-a și a IV-a  am reușit să obțin locul I pe județ la concursul național Luminamath, câștigând o tabără gratuită, iar anul acesta am obținut locul  I pe județ la Olimpiada Națională Gazata Matematică. Toate aceste premii nu le-aș fi putut obține fără îndrumarea și ajutorul doamnei învățătoare Popescu Mihaela și al doamnei dirigintă, profesor de matematică Tătucu Mariana. Concursurile de matematică la care am participat sunt grele, dar frumoase. Îmi doresc să particip în viitor la cât mai multe.”

 

Ștefan Gobej, clasa a VII-a la Școala Gimnazială Nr.5 Curtea de Argeș, Argeș - Patrulatere circumscriptibile - Lecție pentru clasa a VII-a

„Sunt un elev pasionat și interesat de matematică, interes care a crescut  o dată cu înaintarea  prin școală. Am obținut numeroase premii și medalii la concursurile județene, interjudețene  și naționale, lucru care mă motivează să evoluez mereu în ceea ce fac și sper să am o carieră de succes în viitor, în acest domeniu.”

 

Rareș-Iustin Petruțesc-Boaru, clasa a VII-a la Colegiul Național „Decebal” Deva, Hunedoara - Probleme de colorare - Lecție pentru clasa a VII-a și a VIII-a

„Am descoperit matematica încă din clasele primare când participam la concursurile Lumina Math și Cangurul matematic. Pasiunea mea pentru matematică a început în clasa a cincea participând la olimpiadă, iar cea cu adevărat abia anul acesta participând pentru prima dată la Concursul Gazeta Matematică și ViitoriOlimpici. În afară de matematică iubesc fizica, astronomia și informatica, în special partea de hardware. Un alt hobby de-al meu este LEGO, fiind un mic colecționar începând cu vârsta de un an când am primit primul meu set. Consider că matematica este o artă fără granițe care ne dezvoltă armonios modul de gândire și cu ajutorul căreia voi reuși într-o zi să deslușesc misterioasele taine ale infinitului Univers ce ne înconjoară.”

 

Teodor Bichir, clasa a VII-a la Colegiul Național „Grigore Moisil”, Bucureşti - Construcția lui \[\sqrt{a}\]și \[\sqrt{a_{1}^{2}+a_{2}^{2}}\] cu \[a,{{a}_{1}},{{a}_{2}}\]     numere naturale, doar cu rigla și  compasul și verificarea rezultatelor cu ajutorul aplicației Geogebra - Lecție pentru clasa a VII-a

”Am descoperit de mic faptul că am o pasiune pentru numere, iar  în clasele primare și gimnaziale aceasta s-a dezvoltat și sub îndrumarea unor profesori excelenți, am ajuns să practic performanța în matematică. Continui să particip la concursuri și olimpiade și cu timpul, efortul depus de-a lungul anilor a dat rezultate, reușind să obțin mențiune la Olimpiada Națională de Matematică anul acesta. De asemenea, sunt pasionat și de fizică și anul acesta am obținut medalia de bronz la Olimpiada Națională de Fizică.”


Adriana Renata Smolik, clasa a VII-a la Colegiul Național „Frații Buzești” Craiova, Dolj - Ecuații diofantice elementare (grd I) - Lecție pentru clasa a VII-a

 

Luca Lucuța, clasa a VIII-a la Școala Gimnazială „Nicoalae Popoviciu” Beiuș, Bihor - Mixing Variables -  Lecție pentru clasa a VIII-a

„Bună, mă numesc Luca Lucuța și aceasta este a doua “tabără” a mea la concursul Viitori Olimpici. Pasiunea mea de a participa la concursurile de matematică a început încă din clasa a 2-a, obținând diferite premii și medalii. Cea mai recentă participare a mea a fost la ONM 2021, unde am obținut medalie de bronz. Îmi place matematica deoarece te ajută să îți dezvolți o gândire logică și creativă.

Material teoretic: https://drive.google.com/drive/folders/1zf4AUrv6N2aiTIqsTABOXnOiHWBxzvx2?usp=sharing ”

 

Albert-Iulian Romaniuc, clasa a IX-a la Colegiul Național „Roman-Vodă” Roman, Neamț - Mixing variables method - Lecție pentru clasa a IX-a

„Mă numesc Albert-Iulian Romaniuc și sunt elev în clasa a IX-a la Colegiul Național ,,Roman-Vodă” din Roman. Încă de mic copil mi-a plăcut matematica pentru care am o adevărată predilecție. Primele concursuri și rezultate foarte bune pe care le-am obținut au fost în clasele primare la concursurile Euclid și Evaluare în Educație. În gimnaziu m-am calificat la olimpiadele naționale de matematică și fizică, dar am participat și la multe concursuri, reușind să obțin diverse premii și medalii. Tot de atunci, am participat în fiecare an și la tabăra de matematică ViitoriOlimpici, unde am avut posibilitatea de a-mi face mulți prieteni, iar cu unii dintre ei încă mai țin legătura. Anul acesta am reușit să obțin medalia de argint la Olimpiada Națională Gazeta Matematică. De asemenea, mă bucur că  am avut posibilitatea să întâlnesc profesori deosebiți, dedicați acestei discipline frumoase, matematica. În continuare îmi doresc să particip la cât mai multe concursuri și olimpiade și să obțin rezultate cel puțin la fel de frumoase ca până acum.”

 

Ioana Popa, clasa a X-a la Colegiul Național „Andrei Șaguna” Brașov - Coordonate triliniare - Lecție pentru clasa a IX-a și a X-a

 

Ana Negoiță, clasa a X-a la Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești, Prahova - Polinomul de interpolare Lagrange - Lecție pentru clasa a X-a

„Mă numesc Ana și am 17 ani. Matematica este marea mea pasiune, pasiune pe care am descoperit-o din clasa a V-a și despre care îmi place să cred că este o parte definitorie a mea. Mă străduiesc în fiecare zi să mă perfecționez, văzând frumusețea în fiecare problemă pe care o rezolv și sperând ca pe viitor, cu puțin noroc, să ating rezultatele pe care mi le doresc la națională. Iubesc teoria numerelor și geometria, iar rezolvarea unor astfel de exerciții este o modalitate minunată de a-ți petrece timpul și de a evada din lumea exterioară.”

 

Alexandru Lazăr, clasa a X-a la Colegiul Național „Roman-Vodă” Roman, Neamț - Teoria grafurilor - Lecție pentru clasa a IX-a și a X-a

 

Rareș-Georgian Mihalcea, clasa a X-a la Colegiul Național „Nicolae Bălcescu” Brăila - Inegalităţi algebrice condiţionate  care se rezolvă cu ajutorul unor substituţii, metoda  omogenizării - Lecție pentru clasa a X-a

„Pasiunea pentru matematică am descoperit-o,în mod inconștient, încă de mic, atunci când mă jucam cu bile de diferite culori și încercam să extrag dintr-o cutie, fără să mă uit, toate compomentele uneia dintre categoriile cromatice. Clasele primare au reprezentat prima oportunitate de a participa și obține premii la concursurile de matematică, pe care le-am îndrăgit de la bun început, și care, pe parcurs, mi-au dezvoltat spiritul competitiv. La gimnaziu a urmat, în mod natural, contactul cu olimpiada națională și apariția dorinței permanente de autodepășire. Totodată, matematica a fost cea care m-a îndreptat spre fizică și astronomie, domenii în care am obținut cele mai importante rezultate la competiții și pe care aș dori să mă axez în carieră.”

 

Tudor Păișanu, clasa a XI-a la Liceul Teoretic „Național” Bucureşti - Cardinalitate - Lecție pentru clasa a XI-a

 

Marian Daniel Vasile, clasa a XII-a la Liceul Pedagogic „Ștefan Odobleja” Drobeta Turnu Severin, Mehedinți - Corpuri finite - Lecție pentru clasa a XII-a

Adaugă tu primul comentariu:

Autentifică-te pe site pentru a putea lăsa un comentariu.