Ştiri


«Toate ştirile

Lecții pregătite de elevi – 2020

Data: 27 august 2020  |  Autor: Echipa ViitoriOlimpici.ro  |  1 comentariu

Găsiți mai jos lecțiile pregătite de elevii calificați la etapa a opta a celei de-a unsprezecea ediții a concursului Gazeta Matematică și ViitoriOlimpici.ro 2020.

 

Felicitări calificaților pentru efortul depus!

 

Theodor Lazăr, clasa a IV-a  la Școala Gimnazială Nr.1 Roman,  Neamț - Principiul parității – Lecție pentru clasa a IV-a                              

Iulia Geambazu, clasa a VI-a la Liceul Teoretic Sânnicolau-Mare, Timiș - Metoda grafică (figurativă) - Lecție pentru clasa a IV-a

Stefan Maximilian Tint, clasa a IV-a la Școala Gimnazială Nr.17 "Pia Brătianu", Bucureşti - Probleme originale de paritate și divizibilitate - Lecție pentru clasa a V-a

„Am descoperit matematica încă din clasa pregătitoare, și m-am hotărât să dau admitere la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, iar rezultatul a fost cu succes. Am participat la concursul Lumina Math in 2020, 2019 și 2018 și am reușit să câștig și o tabără la Potigrafu. Am mai fost și la concursul Cangurul. Eu cred ca matematica este o materie frumoasă, atâta timp cât faci totul de plăcere.”

Razvan-Vlaicu Scortariu , clasa a V-a la Colegiul Național "Dr. Ioan Mesota", Brașov - Divizibilitatea numerelor - Lecție pentru clasa a V-a

„Sunt o fire deschisă, carismatică și energică. Am o gândire logico-matematică, acesta fiind probabil motivul pentru care iubesc matematica.  Dintre rezultatele notabile mentionez: Premiul I la Concursul LuminaMath ediția a XXII a, 2018, Premiul II la Concursul de Matematică Virgil Ghițescu, Brașov  ediția a IX a, 2020, Diploma de rezolvitor la Gazeta Matematică 2019-2020 și calificarea în Tabara de Matematică organizată de Gazeta Matematică și Viitorii Olimpici 2020. Îmi place în egală masură engleza, istoria și lectura. Iubesc muzica, în special rock-ul clasic și studiez pianul la Școala Populară de Artă din Brașov, anul IV.  Practic Ashihara Karate și dețin centura albastră (6 KYU).”

Ana Popa, clasa a V-a la Școala Gimnazială Nr.117, Bucureşti - Metoda reducerii la absurd - Lecție pentru clasa a V-a

„Îmi place pe lângă matematică și gimnastică aerobică. Am participat la mai multe concursuri de gimnastică aerobică unde am ieșit pe podium, împreună cu colegele mele. În timpul liber îmi place să pictez sau sa citesc o carte bună, în timp ce beau o ciocolată caldă.”

Ioan Petritan, clasa a V-a la  Colegiul Național "Andrei Șaguna", Brașov - Numere prime - Lecție pentru clasa a V-a

„Sunt din Brașov, având ca profesoară pe doamna Marinela Canu. Am aflat de acest concurs de la dna profesoară Adelina Manea, inițiatoarea centrului de pregătire pentru performanță în matematică “Hai la olimpiadă”. Deși am pierdut startul, nereușind să trimit problemele etapei întâi, sub îndrumarea doamnei mele profesoare am recuperat și am reușit să mă calific în tabăra națională a acestui concurs. Materia mea preferată este matematica și sper să nu iasă niciodată din inima mea.”

Georgiana Nechita, clasa a V-a la Colegiul Național "Roman-Vodă" Roman, Neamț - Jocuri matematice - Lecție pentru clasa a V-a

„Sunt o persoană ambițioasă, prietenoasă și dornică de a afla mereu lucruri noi.”

Adriana Renata Smolik, clasa a VI-a la Colegiul Național "Fratii Buzesti" Craiova, Dolj - Partițiile unei mulțimi - Lecție pentru clasa a VI-a

„Îmi place matematica dar și fizica, să desenez și, bineînțeles, și să mă joc pe calculator când am timp. Majoritatea timpului liber mi-o umplu rezolvând probleme  la matematica și pregătindu-mă pentru concursuri. Mă motivează competiția și mă simt atrasă către ea.Îmi doresc  să reușesc  de  fiecare dată  în ceea ce îmi propun și muncesc pentru a obține succesul.Încă de când eram mică, familia a văzut în mine potențial și m-a încurajat să mi-l dezvolt. Sunt pasionată de matematică și am participat la competiții încă din clasa I. În familia mea, matematica este privită ca cea mai importantă dintre științe, mai ales de către bunica mea maternă, care a fost profesoară de matematică și care m-a ajutat  în toți acești ani să obțin rezultate atât la concursuri, cât și la olimpiada de matematică. Îmi place școala și am reușit cu ușurință să mă fac placută de profesori. Fiecare dintre ei, începând cu doamnele învățătoare de la step-by-step, au pus o cărămida la baza  educației mele, insuflându-mi încredere și ajutându-mă să ajung la performanță. Pe viitor mă văd  în spatele catedrei, la liceu sau la universitate,  învănțănd , la rândul meu, copiii matematică  și îndemnându-i la performanța pe cei care au aptitudini științifice.”

Teodor Bichir, clasa a VI-a la Colegiul Național "Grigore Moisil", Bucureşti - Congruenţa triunghiurilor - Lecție pentru clasa a VI-a

„De mic am fost pasionat de matematică și încă de la varsta de 3 ani, mă duceam la mama să o întreb dacă “facem la mate”. Îmi întrețin pasiunea pentru matematică concurând la olimpiade și în viitor mi-ar plăcea să  am o slujbă  în care să  întrebuințez matematica. Pasiunea aceasta cred că am preluat-o din familie deoarece atât mama, cât și bunicul meu sunt matematicieni. În afară de matematică, sunt pasionat de geografie, istorie și sport (practic înot, ski și arte marțiale).”

Stefan Catalin Savu, clasa a VI-a la Colegiul National "Ion Luca Caragiale" Ploiesti, Prahova – Invarianţi - Lecție pentru clasa a VI-a

 „Sunt pasionat de matematică, informatică, fizică  și lingvistică, obținând premii importante la Olimpiade și concursuri, cum ar fi Premiul I la ONI 2019, Mentiune la ONM 2019, în ultimii trei ani taberele la LuminaMath, Cangurul Matematician și Viitorii Olimpici și 3 calificări la olimpiadele nationale din acest an. Îmi place, să  ascult muzica, să merg  în excursii și să  câștig  tabere la concursurile de matematică.”

Francesca Balaur, clasa a VII-a la Liceul Internațional de Informatică , Bucureşti - Trunks theorem (Teorema pantalonului) - Lecție pentru clasa a VII-a

„Matematica a făcut parte din viața mea de cum am pătruns pe băncile școlii. Să lucrez la matematică  este o plăcere nu o obligație. Tabla este plăcerea mea nevinovată și cred că drumul meu în viață, deoarece la acest moment îmi doresc să mă  fac profesor de matematică. Pasiunea pentru matematică a  început să  prindă  contur în clasa a IV a  când am fost admisă la cursurile CEX  și a fost apoi dezvoltată  în gimnaziu datorită  profesorilor care m-au susținut pentru a acumula  cât  mai multe cunoștințe. La acest moment, geometria dintre toate ramurile matematicii, îmi este cea  mai dragă. Începând cu clasa a cincea am participat la numeroase concursuri și olimpiade. La ultima olimpiada națională  am obținut medalie de argint  și mențiune SSMR.  Anul acesta - un an cu puține concursuri - am obținut mențiune la Concursul Laurențiu Panaitopol.  În anii anteriori am obținut numeroase premii dintre care amintesc: locul I la Concursul Laurențiu Panaitopol Giurgiu,  locul I la  Concursul Ion Barbu-Dan Barbilian și locul I la concursul Speranțe râmnicene. În clasa a V-a m-am calificat în prima tabără ViitoriOlimpici unde mi-am făcut mulți prieteni și cu care m-am reîntâlnit în următorii ani la concursuri. Anul acesta m-am gândit să  fac un pas în direcția, pe care doresc  să  o urmez îin anii care vor veni și anume de a încerca sa susțin eu singură  o lecție  în cadrul taberei. Deviza mea  în viață  este : “ You win continue, you lose continue!”

Iulia-Stefania  Manea, clasa a VII-a la Colegiul Național de Informatică "Grigore Moisil", Brașov - Principiul lui Dirichlet în geometrie - Lecție pentru clasa a VII-a

„Ediția  din 2020 este a patra participare a mea la concursul ViitoriOlimpici :). Am început să  fac la mate încă  de când eram mică  cu mama mea care este profesoară. În afară  de matematică,  îmi place să  călăresc  în galop și să particip la concursuri de geografie!”

Diana Maria Biniuc, clasa a VII-a la Colegiul Național, Iași - Algoritmul lui Euclid. Identitatea lui Bezout - Lecție pentru clasa a VII-a

„Sunt o persoană sociabilă, comunicativă și veselă. Participarea mea la Concursul Viitorii Olimpici mi-a dovedit cǎ, muncind cu pasiune și perseverenṭǎ, aṣ putea sǎ devin mai bunǎ la disciplina matematicǎ. Am participat în fiecare an la diferite concursuri și olimpade, la care am obținut diferite premii. Totodatǎ, experienṭa de cocurentǎ m-a pus ȋn situaṭia de a cunoaṣte persoane deosebite de la care am ȋnvǎṭat ṣi mi-au consolidat noțiunile din acest domeniu. Pasiunea pentru matematică mi-a fost transmisǎ ṣi am fost ȋncurajatǎ ṣi ȋndrumatǎ de cǎtre doamna prof. Zanoschi Gabriela, de la Colegiul Național Iași.”

Ana Boiangiu, clasa a VII-a la Școala Gimnazială "Al.Ciucurencu",  Tulcea - Inegalități condiționate. Substituții. - Lecție pentru clasa a VII-a

„Evident poate, îmi place matematica, interes care remarc  că a crescut de altfel odată cu începerea clasei a VII-a, contrar opiniei generale că de aici începe "greul". Mă intriga abstractul propus de materia de mai departe si îmi îndemn cu aceasta ocazie audiența să privească lucrurile la fel. Domeniile  mele  preferate, dintre cele de actualitate  la juniori, sunt geometria și algebra, fiindcă  ambele transformă  idei aparent mici în concepte complexe, descifrate doar de cei ce pot pătrunde în profunzime. Inspirația pentru lecția pe care am propus-o a venit, mai departe de propriile experiențe, din materialele lui Evan Chen, un fost medaliat OIM care se ocupă  în prezent cu pregătirea lotului SUA. Pe lângă  matematica, mă  pasionează  în mod deosebit fizica- datorită  naturii aplicabile  și universului atât de larg  pe care îl deschide-și limba engleză- datorită  utilității și prezenței sale permanente  în viața de zi cu zi. În final, nu îmi rămâne decât să  urez mult succes tuturor participanților edițiilor curente și viitoare ale concursului Viitori Olimpici și de asemenea distracție placută  în tabere (fie ele virtuale sau nu)!”

Andrei Stirbu, clasa a VIII-a la Colegiul Național "Vasile Lucaciu" Baia Mare, Maramureș - Proprietăți ale cercului mixtiliniar - Lecție pentru clasa a VII-a

„Pasiunea mea pentru matematică a apărut în clasa a III-a, când am început să particip la cât mai multe concursuri: Cangurul Matematician, Gazeta Matematică, Lumina Math. La aceste concursuri luam mereu locul 1 sau 2, așa că mi-am dorit mai mult, dar la acea vârstă  nu existau multe concursuri interjudețene. În clasa a patra am obținut locul 2 la olimpiada județeană de matematică, lucru care m-a făcut să țintesc mai sus. În clasa a cincea însă, lucrurile s-au schimbat. Aici l-am avut professor pe domnul Bretan  Andrei care m-a  încurajat  și m-a sustinut mereu  în pregătirea mea, fiind mereu dispus să facă ore suplimentare de matematică  după  terminarea cursurilor pentru a mă  ajuta în pregătirea spre performanță. La școală  având suportul profesorilor, acasă  eram ajutat de tatăl meu care era dispus să  stea în weekenduri treaz oricât de târziu cu mine pentru a-mi răspunde la problemele neștiute pentru care nu mai aveam răbdare să aștept până  luni. În gimnaziu am participat  în  fiecare an la multe concursuri interjudețene, la care pot spune cu mândrie că luam mereu locuri fruntașe. Adevărata provocare pentru mine reprezintă  olimpiada, pe care o consider concursul suprem. În clasa a cincea m-am calificat la ONM  și am obținut locul 6 cu medalie de aur, spre fericirea mea. Un an mai târziu, în clasa a șasea  însă, am ratat calificarea datorită  unei greșeli provocate de neatenție  în citirea textului problemei. Profesorul meu a avut un rol mare  în motivarea mea de a continua performanța. Ambiția  și motivația m-au determinat să  mă  calific  în clasa a șaptea din nou la etapa națională , unde am obținut mențiune cu medalie de argint. M-am calificat la proba de baraj și apoi în lotul lărgit de juniori. Performanțele mele  în acel an mi-au arătat  ce poți  realiza  când lucrezi cu pasiune  și muncești din greu. Săptămâna petrecută la București, în  timpul pregătirii mele  în cadrul lotului, a lăsat o puternică  impresie asupra mea. Am petrecut mult timp alături de componenții lotului de juniori, dar  și seniori, astfel  că  am ajuns să  ii admir pe mulți dintre ei pentru colegialitate, modestie  și spirit competitiv. Matematica nu este singura  știința la care excelez. Pe lângă  aceasta, îmi place fizica, unde particip și la olimpiadă. În afara  școlii fac  înot  și schiez, aceste două  sporturi fiind preferatele mele.  Pot spune că  în matematică  mă  regăsesc  și cred că nu voi renunța niciodată  la pasiunea mea pentru această  știință  frumoasă. Consider că  matematica ne dezvoltă  pe fiecare dintre noi în multe privințe  și ne ajută  să  ne formăm  ca și oameni.”

Sebastian Ilie Cretu, clasa a VII-a la Şcoala Gimnazială "Alexandru Ioan Cuza" Roman, Neamț - Inegalități - Lecție pentru clasa a VIII-a

„Am descoperit pasiunea mea pentru matematică în clasa a IV- a când am început  să particip la primele concursuri. Tot în clasa a IV-a am participat pentru prima oară în tabăra ViitoriOlimpici.ro. De atunci am participat în fiecare an până acum la concursul Gazeta Matematică și ViitoriOlimpici.ro la care am câștigat de fiecare dată premii. Astfel, am avut prilejul de a exersa la matematică și de a-mi face prieteni noi cu care mă întâlnesc de fiecare dată în tabără.”

Andrei Giovani Chiriță,  clasa a VIII-a la Liceul Greco-Catolic “Timotei Cipariu” București - Numărarea dublă - Lecție pentru clasa a VIII-a

„Cele mai importante rezultate la matematică le-am obținut în anul 2019: premiul III la Olimpiada Nationala de Matematică și diferite premii și medalii la concursuri precum Mathematical Danube Competition, Stelele Matematicii si altele.”

Ioana Popa, clasa a IX-a la Colegiul Național "Andrei Șaguna",  Brașov - Puncte laticeale în plan -  Lecție pentru clasa a VIII-a

„De mică am fost atrasă de matematică, de aceea particip în fiecare an la olimpiadă, dar și la alte concursuri interjudețene. Cu timpul, am descoperit că în egală măsură mă atrag și alte științe exacte, precum informatica, fizica și astronomia, dar și domenii precum debate-ul și robotica. Îmi plac provocările, de aceea caut să mă înscriu la activități și concursuri cât mai diverse - anul acesta, am luat premiul 1 atât la un concurs internațional de debate organizat de NSS cât și la concursul național de mecatronică CanSat. Particip la concursul Gazeta Matematică și ViitoriOlimpici.ro din clasa a V-a, iar în fiecare an aștept cu nerăbdare luna august pentru a mă reîntoarce la Câmpulung. Deși anul acesta este unul aparte, mă bucur că am ocazia să îmi susțin lecția în cadrul taberei online și sper ca la anul să ne reîntâlnim cu toții sănătoși!”

Alexandru Lazar, clasa a IX-a la Colegiul Național "Roman-Vodă" Roman, Neamț - Inegalitățigeometrice si trigonometrice - Lecție pentru clasa a IX-a

Daria Andreea Ciobanu, clasa a IX-a la Colegiul Național "Traian" Drobeta Turnu Severin, Mehedinți - Teorema transvesalei și Teorema lui Menelaus - Lecție pentru clasa a IX-a

„Sunt pasionată  de  științele exacte, dar și de română  și pot spune că sunt dornică  să  îmi lărgesc universul de cunoaștere  în  fiecare zi. Participarea la "Viitori Olimpici" este o provocare pentru mine, deoarece până  acum am făcut performanță  doar la Limba și Literatura Română. Consider că  matematica  și teoremele ei oferă  posibilități  teoretic  infinite de a cunoaște universul  și sper să  deslușesc  măcar  o mică  parte din acesta.”

Evelyn-Andreea Bacioiu, clasa a XI-a la Colegiul Național "Sfântul Sava", București – Cuaternioni - Lecție pentru clasa a IX-a

„Pasiunea mea pentru matematică  a început în copilărie, atunci când am descoperit  pentru prima  dată  competițiile academice. Matematica m-a ghidat de-a lungul timpului în fiecare domeniu, mi-a dezvoltat dorința de cunoaștere, logica, spiritul critic  și perseverența.”

Cristian Mitrea, clasa a X-a la Colegiul Național "Ecaterina Teodoroiu" Târgu Jiu, Gorj - Baze de numerație - Lecție pentru clasa a IX-a

„Încă din clasele primare eram foarte curios, iar în prima zi din clasa I, când a trebuit să îmi exprim așteptările cu privire la școală, am spus că vreau „să învăț ceva nou", idee pe care am păstrat-o până astăzi. Tot în ciclul primar am participat la diverse concursuri (cum ar fi Cangurul, Evaluare în Educație, Concursul Gazeta Matematică), unde am obținut mai multe premii si medalii, care m-au atras înspre matematică și m-au motivat să particip în clasa a V-a la olimpiadă (eram nerăbdător să înceapă). În anul acela m-am calificat pentru prima dată la faza finală a Olimpiadei Naționale de Matematică, fapt ce m-a încurajat să continui  și astfel am mai avut în gimnaziu alte 2 calificări la etapa națională (în clasa a VI-a și a VIII-a). Deși era clar că îmi place matematica, adevărata pasiune am descoperit-o la liceu, unde am fost și sunt îndrumat de domnul profesor Mircea Constantinescu. În clasa a IX-a am obținut medalie de argint la Olimpiada Națională de Matematică, dar anul acesta, din păcate, nu a putut fi organizată și pot spune că mi-a lipsit. Cu toate acestea, mă bucur că am putut participa la Concursul Gazeta Matematică și ViitoriOlimpici.ro, în cadrul căruia am susținut prima mea lecție video, despre baze de numerație. În afară de matematică, sunt pasionat de sport, iar printre sporturile mele preferate se regăsesc fotbalul, tenisul de masă, șahul, dar sportul care mi-a plăcut de mic este o artă marțială numită karate tradițional (shotokan-fudokan, pentru cunoscători), pe care o practic de la vârsta de 6 ani. De asemenea, sunt atras de informatică, fizică, lingvistică, pentru că, în afara faptului că sunt strâns legate de matematică, dezvoltă gândirea, precum și argumentarea acesteia.”

Marian Daniel Vasile, clasa a XI-a la Liceul Pedagogic "Ștefan Odobleja" Drobeta Turnu Severin, Mehedinți - Vieta jumping - Lecție pentru clasa a XI-a

„Există două lucruri care mă definesc: pasiunea și munca, însă ambele au legătură cu un domeniu magic – matematica. Pasiunea a fost cea care m-a făcut să muncesc, să muncesc, să muncesc. De această pasiune sunt responsabili părinții mei și doamna învățătoare, Gileta Șimandan. Încă din clasele primare am constatat că îmi place competiția, cu drag îmi amintesc acea perioadă, erau multe concursuri; rară era sâmbăta fără concurs: Evaluare în Educație, Arhimede, IMAC, Euclid, Lumina Math, la care participam mai bine de jumătate din clasă – la școală era ceva de genul „a murit regele - trăiască regele”; săptămânal ne pregăteam pentru concurs, iar doamna ne spunea „Atenție și concentrare  maximă! Să înceapă listele cu voi – să culegem roadele muncii noastre!”.  La toate aceste concursuri am obținut numeroase premii și medalii. Concursul Gazeta Matematică și Viitori Olimpici l-am descoperit la începutul clasei a IV-a, așteptam cu nerăbdare publicarea lunară a problemelor, afișarea punctajelor și, implicit, calificarea în etapa finală ”Tabăra de la Câmpulung Muscel”. Atât concursul, cât și tabăra au avut un rol foarte important în dezvoltarea mea, aici am interacționat cu foarte mulți profesori, am legat multe prietenii cu colegi din țară, colegi cu care m-am revăzut cu drag la diverse concursuri școlare, dar și la olimpiadă. Particip din 2013 în fiecare an (și în acest an al pandemiei 2020 – tabăra virtuală, care s-a desfășurat exemplar, dar am regretul nerevederii cu colegii), obținând în acest timp 5 premii I, două mențiuni, două medalii de argint și trei medalii de aur. Drumul meu a continuat alături de doamna prof. Gabriela Bondoc, beneficiind de multă încredere și sprijin din partea dumneaei. De asemenea, studiul și aprofundarea materialelor de pe site-ul Pregătire Matematică Olimpiade juniori al domnului profesor Andrei Eckstein, Problema Săptămânii – esențială, chiar existențială; la aniversarea primului an de existență a site-ului am fost premiat pentru activitatea desfășurată. Această muncă a condus spre participarea în lotul lărgit în clasa a VIII-a, obținând în anii 2017 și 2018 la ONM medalie de argint și mențiune. Îmi place să scriu probleme, remarcabilă este problema 4 de la Balcaniada de Juniori din Grecia 2018. Nu-mi imaginez ce altceva mi-ar fi putut schimba traiectoria vieții, spun teoretic, deoarece intenționez ca viitorul meu să fie legat de această mare pasiune – matematica.”

Autentifică-te pe site pentru a putea lăsa un comentariu.

Comentariu: