Galeria de onoare


«Vezi Galeria de onoare

Alexandru Mihalcu

Alexandru are 12 ani și e din București. A obținut multe medalii de aur la diverse etape ale concursurilor de matematică (Evaluare în Educație; IMAC; Ion Barbu-Dan Barbilian; Viitori Olimpici 2010 și 2011) însă cea mai importantă pentru el este Medalia de Argint la ONM Arad, 2011.

Citiți în interviul de mai jos despre cum a descoperit Alexandru matematica, despre calitățile profesorului ideal și despre tabără!

1.  Cum ai descoperit matematica?  Care a fost primul moment în care ți-ai dat seama că vrei să fii performant în acest domeniu? 
Matematica am descoperit-o prin jocuri, până la vârsta de 3 ani, când număram ușor  până la o mie și efectuam operații simple de adunare și scădere. La vârsta de 4 ani, o cunoștință dorind să mă pună în dificultate, după mai multe întrebări la care am răspuns corect, mi-a adresat întrebarea: “Cât fac 2 – 4?” Am răspuns instantaneu "-2", fără să-mi fi vorbit până atunci cineva despre numere negative. Poate acela a fost momentul în care părinții mei m-au încurajat și sprijinit în dezvoltarea cunoștințelor în acest domeniu. La vârsta de 5 ani am învățat înmulțirea, după ce am înțeles că este o adunare repetată, am învațat-o singur într-o singură săptămână. Astfel nici împărțirea nu a mai constituit o problema.

La 6 ani am început cursurile de informatică (programare), și imediat au aparut și primele concursuri. Fiecare participare la concurs a însemnat un premiu, chiar dacă am fost de fiecare dată cel mai mic participant pe nivel de clasă.

Tot în clasa I am avut și prima participare la un concurs de matematică. Fiecare rezultat obținut m-a încurajat să continui să mă pregătesc mai mult și mai riguros.

În 2009, clasa a IV-a, am obținut punctaj maxim la etapa pe municipiu a Olimpiadei de Matematică, iar în 2010 și 2011 am participat la etapele naționale ale olimpiadelor de matematică și informatică.

2. Ce alte materii de la clasa îți mai plac? De ce?

Informatica - pentru că este un domeniu exact, programul creat funcționează sau nu, iar evaluarea este întotdeauna obiectiva;

Fizica - pentru că utilizează limbajul matematic;

Geografia și Biologia - deoarece sunt interesat să cunosc cât mai multe informații cu privire la vegetație, faună și mediul natural.

3. Care crezi ca trebuie sa fie calitatile unui profesor de matematica?

Un profesor de matematică trebuie să fie un om bun, capabil să transmită elevilor dragostea și pasiunea pentru această disciplină, să dispună permanent de resurse de creativitate pentru a le capta atenția. Să știe să glumească și să se facă respectat. Să fie preocupat de însușirea corectă a materiei predate, fără goluri. Să evalueze constant  însușirea cunoștințelor, competențele elevului. Să-i îndrume pe elevi în modul de redactare a rezolvărilor propuse, cât și în luarea notițelor. Eu și colegii mei, suntem norocoși, avem un astfel de profesor.

4. Cum crezi că te va ajuta matematica în cariera pe care vrei să o urmezi?

Studiul matematicii te ajută să-ți dezvolți constant și sigur modul de a gândi, de a căuta și a găsi soluții de rezolvare a problemelor apărute, dar și de a avea capacitatea de a o alege pe cea mai rezonabilă la un anumit moment.

5. Cum crezi că ar putea deveni matematica mai populară în rândurile elevilor?
Prin utilizarea de noi metode educaționale prin care profesorul să atragă atenția elevilor, să le stimuleze creativitatea, astfel încât studiul matematicii să devină o plăcere și pentru cei ce nu au o înclinație nativă în acest domeniu.

6. Dă numele unui matematician român (scrie un citat din spusele acestuia sau descrie o întâmplare legată de el).

Invățând matematică, înveți să gândești. Grigore Moisil

Azi facem matematica ce va fi folosită mâine și mai ales poimâine. Că dacă n-am face-o azi, poimâine ar trebui s-o importam. Grigore Moisil

Tot ce este gândire corectă este sau matematică sau susceptibilă de matematizare. Grigore Moisil

7. Care sunt planurile tale de viitor? (ce liceu/facultate vrei să urmezi ?)

 Aș vrea să urmez cursurile liceale la  Colegiul "Tudor Vianu".

8. Cum a fost în tabăra ViitoriOlimpici? (povestește-ne despre experiența ta alături de ViitoriOlimpici.ro și povestește-ne cum ți s-a părut în tabăra de la Câmpulung )

Cele 2 ediții ale taberei de matematică "Viitori Olimpici" au fost minunate. Locația de desfășurare a fost bine aleasă, Câmpulung fiind un oraș frumos. Mi-a plăcut jocul de orientare "Longocampo", a fost o provocare în a descoperi atracțiile orașului. Am avut ocazia să reîntâlnesc colegi din țară și să cunosc alți copii pasionați de matematică.
De asemenea m-au încântat focul de tabără, festivitatea de premiere și nu în ultimul rând premiile oferite de sponsori generoși.

9. Ce sfaturi ai da unui elev de vârsta ta, căruia îi place matematica dar nu a participat până acum la niciun concurs de matematică?

Aș răspunde la această întrebare cu un citat: "Dacă am face toate lucrurile de care suntem capabili, am fi chiar noi uimiți de noi înșine." Thomas A. Edison

Dacă îți place matematica și nu ai participat până acum la nici un concurs, însă îți dorești să evoluezi și chiar să faci perfomanță în matematică este necesar să-ți testezi periodic nivelul cunoștințelor acumulate, pentru a putea să umpli eventualele goluri, să te corectezi. Te încurajez să concurezi alături de alți copii care împărtășesc aceeași pasiune și vei obține o mulțime de satisfacții, în plus îți vei lărgi cercul de prieteni. Încearcă! Nici nu ști de ce ești în stare să realizezi!

 

Alexandru Mihalcu, Clasa a VII-a

Autentifică-te pe site pentru a putea lăsa un comentariu.

4 comentarii: