Acest site foloseşte cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru analiza şi îmbunătăţirea site-ului, personalizarea vizitei, marketing şi reclamă.

Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor în aceste scopuri.

Citiţi mai mult

Sunt de acord

Galeria de onoare


«Vezi Galeria de onoare

Raluca Cobzaru

Mă numesc Raluca-Ioana Cobzaru. Născută în București, acum sunt elevă în clasa a XI-a la Liceul Internațional de Informatică București. Cele mai importante rezultate la Olimpiada Națională de Matematică au fost medalia de aur în 2012 și două medalii de argint, în 2011 şi 2014. Am fost membră a lotului național lărgit, atât de juniori, cât și de seniori. În prezent, sunt calificată la Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete (EGMO 2015 Belarus).

1. Cum ai descoperit matematica? Care a fost primul moment în care ți-ai dat seama că vrei să fii performantă în acest domeniu?

În clasele primare, am descoperit că am o ușurință deosebită în abordarea raționamentelor matematice, însă drumul către succes a început odată cu transferul în clasa a V-a la Școala nr. 56 „Jose Marti”, în grupa de intensiv-matematică. Sub îndrumarea doamnei profesoare și diriginte Dana Radu, care mi-a fost mentor pe tot parcursul gimnaziului, am făcut primii pași către performanță. Dumneaei m-a încurajat să particip la concursuri și mi-a prezentat numeroase materiale utile în rezolvarea problemelor, printre care și Gazeta Matematică. Rezultatele nu au întârziat să apară, iar, în urma calificării la Olimpiada Națională de Matematică, am realizat că îmi doresc să aprofundez studiul în acest domeniu, la nivel competitiv.

2. Ce este matematica pentru tine?

Pentru mine, matematica este precizie combinată cu o doză mare de ingeniozitate. A înțelege matematica nu înseamnă doar a mânui numere în cadrul unei formule, spre a obține un simplu rezultat. Dimpotrivă, a înțelege matematica înseamnă a construi în mod riguros, pe baza unor concepte bine definite, noi modele de reprezentare a universului.

3. Dacă matematica nu ar fi fost…

…domenii aplicate precum economia, statistica sau informatica nu ar fi avut o bază pe care să se dezvolte. În plus, progresul științific ar fi avut de suferit – spre exemplu, în fizică, interpretarea măsurătorilor experimentale se efectuează prin metode avansate de calcul.

4. Ce alte materii de la clasă îți mai plac? De ce?

Am avut dintotdeauna o pasiune pentru științe, mai exact pentru fizică și biologie, deoarece oferă explicații pentru fenomenele din jurul nostru. Drept dovadă, în clasa a VII-a am participat și la Olimpiada Națională de Științe pentru Juniori, clasându-mă onorabil. La olimpiada de fizică am participat timp de patru ani, până în clasa a X-a, obținând de fiecare dată calificarea la etapa națională. Din păcate, nu am mers decât la prima ediție, întrucât suprapunerea probelor m-a determinat să renunț în favoarea matematicii. Totuși, dorința mea de a cunoaște nu s-a limitat niciodată la sfera reală, astfel încât, în clasa a VI-a, am participat la Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română, fiind răsplătită cu Premiul III și Premiul Special pentru Originalitate. În prezent, în afara matematicii, mă dedic studiului istoriei și al limbilor străine (engleză, spaniolă și germană).

5. Care crezi că trebuie să fie calitățile unui profesor de matematică?

Consider că cea mai importantă calitate a unui profesor este însăși pasiunea pentru matematică. Un dascăl pasionat apreciază mai bine calitatea și semnificația problemelor abordate, transmițând elevilor săi parte din pasiunea sa.

6. Cum crezi că ar putea deveni matematica mai populară în rândurile elevilor?

Sunt de părere că un număr mai mare de concursuri ar spori interesul elevilor pentru acest domeniu. Fiecare concurs reprezintă o experiență benefică, atât prin recompensarea cunoștințelor actuale, cât și prin îmbogățirea cu tehnici noi de rezolvare a problemelor.

7. Dă numele unui matematician român (scrie un citat din spusele acestuia sau descrie o întâmplare legată de el)

„Matematica este un mod de exprimare a legilor naturale, este cel mai simplu și cel mai potrivit chip de a înfățișa o lege generală sau curgerea unui fenomen, este cea mai perfectă limbă în care se poate povesti un fenomen natural.” – Gheorghe Țițeica

8. Care sunt planurile tale de viitor? Te gândești să-ți construiești o carieră bazată pe matematică?

Fiind în clasa a XI-a, nu sunt încă hotărâtă asupra unei facultăți, dar mi-am propus să aplic la universități din Statele Unite și Marea Britanie. Cel mai probabil, mă voi îndrepta spre o carieră în matematică aplicată.

9. Ce sfaturi ai da unui elev de vârsta ta, căruia îi place matematica dar nu a participat până acum la niciun concurs de matematică?

I-aș sugera să nu se descurajeze, întrucât interesul pentru competiții este destul de scăzut în rândul elevilor de clasa a XI-a și a XII-a. Apoi, i-aș recomanda să lucreze din surse cât mai vaste și moderne; comunități precum ViitoriOlimpici și Mathlinks pun la dispoziție probleme de actualitate, potrivite oricărui nivel de performanță.

Autentifică-te pe site pentru a putea lăsa un comentariu.

Comentariu:

  • Ciobanu Dorin - 9 aprilie 2015
    Succes Raluca in tot ce i-ti propui in continuare.